The morning after…

Deja s-a facut prea mult tam-tam pe baza acestor proteste/manifestatii/’adunari de suporteri’ etc, asa ca n-o sa insist. Parerea mea este ca participarea la protestul de la Universitate s-a transformat intr-un trend. Am auzit oameni spunand ca “se duc la revolutie” ca si cum s-ar duce la job… Mi se pare amuzant, chiar usor penibil.

Sunt de acord cu dreptul cetatenilor de a protesta (doar am facut-o si eu de-atatea ori), dar cu cap si atunci cand e cazul. Faptul ca acest protest a inceput pro-SMURD si impotriva modificarii Legii Sanatatii si a luat atat de multa amploare intr-un timp foarte scurt mi se pare foarte suspect, mai ales cand Basescu a anuntat retragerea legii din dezbatere publica. Faptul ca oamenii s-au trezit brusc sa protesteze impotriva coruptiei, salariilor mici, lipsa ajutorului de somaj si impotriva tuturor lucrurilor care nu functioneaza bine in Romania mi se pare foarte ciudat. De ce acum? De ce nu anul trecut sau acum 2 sau acum 8? Cine i-a instigat? Oare e opozitia in umbra sau o fi tot vreo schema de-a lui Basescu prin care vrea sa ne distraga atentia de la ceva mult mai important.

Sunt convinsa ca unii dintre cei care au fost in Piata Universitatii s-au dus acolo din motivele potrivite, fiind convinsi ca asa se va schimba ceva si avand Constitutia de partea lor. Acestia, insa, sunt doar o mica parte din cei prezenti acolo. Multi s-au dus pentru socializare, pentru a fi in mijlocul evenimentelor, pentru ca e cool sa spui ca ai fost la ‘revolutie’, pentru adrenalina si pericol, pentru a instiga la violenta, pentru ca se simt bine cand striga ‘jos Basescu’ chiar daca stiu ca oricine ar veni in locul lui, situatia Romaniei ar fi identica sau chiar mai grava. Eu mi-as fi dorit ca oamenii sa protesteze impotriva Guvernului atunci cand au inceput nemultumirile si cand au observat ca ceva e in neregula, nu acum cand altcineva le-a dat start-ul. Nu inteleg cum s-a ajuns de la Legea Sanatatii la absolut toate motivele pentru care romanii sunt nemultumiti.

O fi fost Arafat picatura care a umplut paharul si acum natiunea a rabufnit? Ma indoiesc…dar poate cine stie…poate ar trebui sa ne dau ‘the benefit of the doubt’ si sa cred ca nu putem sa fim atat de fraieri incat sa ne lasam manipulati din nou…

Si acum cateva poze din dimineata de 16 ianuarie 2012 – the morning after…

1 Comment

Filed under Ce se intampla in Bucuresti?, Ganduri

One response to “The morning after…

  1. Pingback: Despre democratie, proteste si drepturi… « I'm as free as a bird now…

Leave a Reply

